Outsourcing it Korzyści z umowy z zewnętrzna firmą

Dziś dla małych firm informatyczna obsługa jest tak powszechna jak księgowa.
Zdjęcie autorstwa Mikhail Nilov z Pexels

Outsourcing IT stał się bardzo powszechny w ciągu ostatniej dekady. Są jednak firmy, które nadal nie decydują się na outsourcing IT. Takie firmy mają błędne przekonania na temat outsourcingu IT, a zwłaszcza na temat korzyści, jakie mogą z niego uzyskać. Myślą, że outsourcing IT to to samo, co utrata pracownika. Jest to dalekie od prawdy.

Tym jest Outsourcing IT istotny dla firm.

Outsourcing IT w zasadzie ogranicza lub całkowicie eliminuje bezpośredni kontakt pomiędzy firmami a klientami. Taki bezpośredni kontakt utrudnia proces rozwoju relacji, co w efekcie może prowadzić do niezadowolenia firmy i klienta. Jednak plusy i minusy outsourcingu IT oferują więcej pozytywów niż negatywów.

Outsourcing IT korzyści dla firm.

W outsourcingu IT, firma otrzymuje pomoc wiarygodnego zespołu rozwoju IT outsourcingu do podjęcia opieki nad większością aspektów outsourcingu IT. Zespół ds. rozwoju składa się z ekspertów IT, projektantów, programistów, testerów, dostawców usług, konsultantów, konsultantów ds. zarządzania i innego pokrewnego personelu. Firma musi tylko zapewnić budżet i ramy czasowe. Zespół programistów zapewnia siłę roboczą, umiejętności i technologie potrzebne do pomyślnego zakończenia projektu.

Outsourcing IT czy potrzebna usługa informatyczna dla małych firm?

W outsourcingu IT, jeśli zlecasz IT w pełnym wymiarze godzin, wtedy cały zespół pracuje w pełnym wymiarze godzin. Mają oni możliwość pracy nad Twoim projektem w dowolnym momencie w ciągu dnia, a także w każdym konkretnym dniu. Nie musisz ich udostępniać na cały dzień. Nie musisz nawet informować ich o postępach. W ten sposób oszczędza się czas, energię i zasoby.

Lista plusów i minusów outsourcingu IT zawiera zalety i wady outsourcingu. Podkreśla ona kluczowe zalety outsourcingu, do których należą: – efektywność kosztową – zapewnienie jakości – lepszą siłę roboczą – elastyczność – zwiększoną kontrolę – szybsze wdrożenie – wykorzystanie najnowszych technologii i oprogramowania – zdolność do wielozadaniowości. Outsourcing ma potencjał do obniżenia kosztów operacyjnych. W porównaniu z wydatkami ponoszonymi na utrzymanie własnej infrastruktury sieciowej, outsourcing okazuje się być bardziej opłacalny.

Niektóre z kluczowych wad outsourcingu to: – Organizacja zlecająca może nie posiadać niezbędnych umiejętności, wiedzy fachowej lub wymaganej technologii i narzędzi do wykonania wymaganej pracy. W przypadku outsourcingu zadań IT, organizacja zlecająca może nie mieć niezbędnej infrastruktury i narzędzi do efektywnego wykonywania pracy. Może to skutkować opóźnieniami w realizacji terminów i niską jakością wyników.

Outsourcing informatyczny czy potrzebna?

Ostatnie z wymienionych wad koncentrują się na negatywnych praktykach outsourcingu projektów informatycznych. Jedną z praktyk, w które angażują się firmy outsourcingowe jest korzystanie z usług outsourcingowych wykonawców IT, czyli OIT. Niektóre z tych firm outsourcingowych mogą korzystać z usług producentów kontraktowych offshore, którzy dostarczają kompletne rozwiązania IT bez wymogu posiadania własnego zespołu zarządzania projektami. W rezultacie, firmy te nie mają kompetentnej wiedzy i zrozumienia zarządzania projektami, a tym samym nie zapewniają terminowe i prawidłowe rozwiązanie zarządzania projektami. W związku z tym, możesz stracić zainteresowanie outsourcingiem i zlecić swoje projekty ponownie renomowanej firmie outsourcingowej IT.

Outsourcing IT jest postrzegany z podejrzliwością, głównie ze względu na praktyki outsourcingowe, określane jako „offshore outsourcing”. Outsourcing IT polega na przenoszeniu zasobów informatycznych poza Stany Zjednoczone do krajów takich jak Indie, Chiny czy Filipiny. Chociaż outsourcing jest bardzo popularną praktyką w wielu krajach, outsourcing IT stał się kontrowersyjny w Stanach Zjednoczonych z tego powodu, że amerykańscy pracownicy nie mogą konkurować na rynku talentów w tych krajach. Istnieją jednak inne wady outsourcingu, które nie są tak powszechnie znane.

Jedną z wad outsourcingu IT jest to, że firma outsourcingowa nie posiada odpowiedniej wiedzy lub doświadczenia w dziedzinie zarządzania projektami. Ze względu na brak wymaganego doświadczenia, firma outsourcingowa może nie być w stanie ukończyć projektu w określonym czasie. Ponadto, firma outsourcingowa może nie mieć żadnych wymagań w zakresie bezpieczeństwa lub infrastruktury sieciowej. W związku z tym outsourcing IT wiąże się z wieloma zagrożeniami. Jeśli outsourcingowa firma informatyczna nie posiada niezbędnych umiejętności lub kompetencji, projekt może łatwo zakończyć się niepowodzeniem.

Informatyczna obsługa firm czy i kiedy jest konieczna outsourcing informatyczny dla biznesu?

Inne ryzyko związane z outsourcingiem IT wynika z niewłaściwego wykorzystania zasobów informatycznych. Zasoby informatyczne obejmują kod źródłowy, biblioteki, dokumentację, testy i poprawki błędów. W połączeniu z brakiem specjalistycznej wiedzy, produkt końcowy może być zawodny. W ten sposób outsourcing technologii informatycznych naraża całą firmę na możliwe szkody, takie jak niewłaściwe wykorzystanie własności intelektualnej, hakerstwo, kradzież danych, naruszenia bezpieczeństwa i zaniedbania pracowników. Zagrożenia te wynikają ze zlecania projektów informatycznych na zewnątrz bez należytej opieki i nadzoru.

Dostawca outsourcingowy może również wprowadzać nowe technologie bez odpowiedniego przetestowania ich skuteczności. Wdrożenie nowej technologii może spowodować szkody w infrastrukturze organizacji. Szkody te mogą być również przeniesione na klienta. W celu zmniejszenia tego ryzyka, organizacje powinny zawierać umowy tylko z tymi dostawcami usług IT, którzy mają ugruntowaną historię stabilności i doświadczenia. Zawierając umowę z wiarygodnym dostawcą outsourcingu, organizacje mogą zapewnić sobie sukces i uniknąć ryzyka związanego z outsourcingiem IT.

Dane adresowe:

Akte Outsourcing IT Poznań – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 61 665 06 06
kom: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora